Storex lanserar lösning för digitala returer
Som ett ytterligare steg i att skapa ett attraktivt erbjudande till sina kunder lanserar nu Storex en tjänst som fullt ut digitaliserar returer. Det innebär digital returregistrering på e-handlarens hemsida med full integration till Ongoing och e-handelsplattform. Alla retur- och följesedlar byts ut till digitala motsvarigheter.
Detta är första steget i att kunna erbjuda smart returlogistik som optimerar tid, flöden och kostnad för e-handlarens returer och skapar en smidig lösning för slutkunden.
Vår lösning är fullt integrerad i Ongoing vilket skapar väldigt stora fördelar för e-handlaren och Storex. Det innebär goda möjligheter att optimera hanteringen men också att styra returflöden på sätt som tidigare inte varit möjliga.
Digitalisering av returer innebär att behovet av printade retursedlar försvinner, något Storex ser stora fördelar med både ur hållbarhetsperspektiv men även ur ett effektiviseringsperspektiv. Slutkunden får istället en digital retursedel via e-handlarens hemsida som man visar när man lämnar in returen hos ombud.