Välj en sida

Administratör/Ekonomiassistent Deltid

Är du vår nästa glädjespridare som brinner lite extra för fakturahantering?

Storex AB söker en Administratör/Ekonomiassistent på deltid till sin 3PL- verksamhet i Hisings-Backa.

Vi söker nu en deltidsanställd till vårt kontor i Göteborg, för att ersätta en anställd som går på föräldraledighet. Som administratör/Ekonomiassistent hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter gälla vår fakturahantering och debitering.

Vem är då vi?

Vi är ett familjeägt logistikföretag i andra generationen som startades 1987 och erbjuder logistiklösningar inom tredjepartslogistik, marknadslogistik och e-handel. Idag är vi ca 35 anställda och har kontor i Stockholm och Göteborg. Vi är ett glatt gäng med hög känsla för service som stöttar varandra när tempot tidvis är högt.

 Din arbetsbeskrivning

  • Fakturahantering
  • Debitering av frakter + div underlag

Uppgifterna innefattar kontroll och scanning av mottagna fakturor samt kontering och att dessa skickas till rätt person för attest. Du bidrar till att fakturaflödet löper på och håller deadline samt tar ansvar för att ankomna fakturor är kontrollerade och hanterade i tid och inom rätt månad.

I samband med fakturahanteringen skriver du också ut underlag och ser till att kostnad och intäkt hamnar på samma månad/period. Det innefattar till viss del kontakt med våra leverantörer. Du kommer också ansvara för debitering av våra frakter och se till att detta görs med hänsyn till våra interna deadlines. Du kommer också hantera våra interna mätningar gällande kvalitet och avvikelser.

Varför arbeta hos oss?

Om du gillar att utvecklas, frihet under eget ansvar med många bollar i luften och få möjlighet att påverka i ett företag som expanderar då kommer du att trivas hos oss. För denna tjänst finns det goda möjligheter att tjänsten går över till en tillsvidareanställning.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • God system- och datorvana
  • Goda kunskaper i Excel
  • 1–2 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll
  • Meriterande med eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi (men inget krav)
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande uppgifter, alternativt likvärdig teoretisk kunskap genom utbildning. Du uppskattar struktur för att kunna effektivisera dina arbetsuppgifter ännu mer. Kommunikation och service ligger dig varmt om hjärtat och du har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Att arbeta noggrant, ansvarstagande och lösningsorienterat med en ödmjuk framtoning faller sig naturligt för dig. Vi ser gärna att du är positiv med en vilja att lära dig nya saker.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet!

Övrig information

Yrke: Administratör/Ekonomiassistent
Start: enl ök, men under April för upplärning
Anställningsform: Föräldravikariat minst 1 år
Arbetstider: Deltid ca 24 h/vecka (vilket motsvarar 60%)
Placering: Hisings Backa, Göteborg
Kollektivavtal: Svensk Handel
Lön: Enligt överenskommelse, enligt avtal
Sista ansökningsdatum: 2018-04-01

Känner du att ovanstående passar in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Maila CV och personligt brev till ansokan@storex.se
OBS! Skriv ”Föräldravikariat Göteborg” i ämnesraden.

 

Skicka ansökan!